Kayseri Büyükşehir Belediyesi Doğan Ürünler Bahçesi, "Zirvede Çözüm: Doğa ile Geleceği Tasarlamak" başlıklı TÜBİTAK 4004 projesi kapsamında 30 lise öğrencisini ağırladı. Proje kapsamında Kayseri Büyükşehir Belediyesi Doğal Ürünler Bahçesi’ni ziyaret eden öğrenciler tarımın dününü ve bugününü yerinde inceledi.
Başkan Dr. Memduh Büyükkılıç yönetimindeki Kayseri
Büyükşehir Belediyesi, eğitim ve öğrenci dostu hizmet anlayışıyla gençlere
ilham vererek geleceğe yön verecek projelere desteğini sürdürüyor.
Bu kapsamda Büyükşehir Belediyesi, çevre bilincini artırmayı
ve sürdürülebilir bir gelecek inşa etmeyi hedefleyen "Zirvede Çözüm: Doğa
ile Geleceği Tasarlamak" başlıklı TÜBİTAK 4004 projesi kapsamında Kayseri
genelindeki liselerde öğrenim gören, akademik başarısı yüksek 14-16 yaş
aralığındaki 30 öğrenciyi Doğal Ürünler Bahçesi’nde misafir etti.
Saha uygulamaları öncesinde öğrenciler, projenin temelini
oluşturan bilimsel ve pratik yaklaşımlara yönelik kapsamlı bir bilgilendirme
toplantısına katıldı. Kayseri Büyükşehir Belediyesi Park ve Bahçeler Daire
Başkanlığı’na bağlı Hobi Bahçeleri Şube Müdürlüğü bünyesinde görev yapan Hobi
Bahçeleri Bakım Şefi Ziraat Mühendisi Abdurrahman Özcan, katılımcılara Doğal
Ürünler Bahçesi'nde yürütülen çalışmalar hakkında teknik detaylar paylaştı.
Organik tarımın temel ilkelerini anlatan Özcan; sürdürülebilir toprak yönetimi,
geri dönüşüm ve atık yönetimi kapsamında büyük önem taşıyan kompost ve
vermikompost üretim teknikleri hakkında kritik bilgiler aktardı. Gençler,
doğadaki organik atıkların yeniden üretime ve ekonomiye nasıl kazandırılacağını
ilk ağızdan dinleme şansı buldu.
Proje; gençlerin farklı disiplinlerden uzman eğitmenler
eşliğinde doğa temelli çözümler yaklaşımı içeren bilimsel etkinliklere
katılmalarını hedefliyor. Eğitimler sayesinde öğrencilerin ekolojik düşünme
becerilerini geliştirmeleri, doğa ile etkileşim yoluyla sürdürülebilir
yaklaşımların günümüz ve gelecekteki insan yaşamına nasıl entegre
edilebileceğini deneyimlemeleri sağlanıyor. Katılımcıların doğa ve bilim arasındaki
güçlü ilişkiyi kavrayarak, geleceğin sorunlarına doğa temelli çözümler
üretebilen bireyler olması amaçlanıyor.
Teorik bilgilendirmenin ardından başlayan saha
çalışmalarının ilk durağı, geçmişten günümüze tarımsal üretimde kullanılan araç
gereçlerin sergilendiği Tarım Aletleri Alanı oldu. Öğrenciler bu alanda,
insanlığın toprağı işleme serüvenine tanıklık ederek geleneksel tarım kültürünü
yakından tanıma fırsatı buldu.
Programın ikinci durağında ise öğrenciler, biyolojik
çeşitliliğin korunması açısından hayati önem taşıyan Tohum Bankası'nı ziyaret
etti. Gelecek nesillere aktarılmak üzere koruma altına alınan örneklik ve ata
tohumlarının muhafaza koşullarını inceleyen katılımcılar, yerli tohumların gıda
güvenliğindeki rolünü uzmanlardan dinledi.
Saha çalışmalarının son bölümünde ise öğrenciler, teorik
olarak öğrendikleri kompost yöntemini uygulamalı olarak deneyimledi.
Ziyaret sayesinde teorik bilgileri pratikle buluşturan 30
genç yetenek, ata tohumlarının korunmasına yönelik yürütülen çalışmaları yerinde
gözlemleyerek sürdürülebilir tarımın önemi konusunda erken yaşta farkındalık
kazandı.
Başkan Büyükkılıç’a Doğal Ürünler Bahçesi ve Eğitime Destek Teşekkürü
Proje kapsamındaki ziyarete dair açıklamalarda bulunan Proje
Yürütücüsü Dr. Eray Demirçelik, “Doğal Ürünler Bahçesi’nde 30 öğrencimizle
birlikte çok güzel bir eğitim aldık. Bize bu eğitimi sağlayan Kayseri
Büyükşehir Belediye Başkanımız Dr. Memduh Büyükkılıç’a çok teşekkür ediyorum.
Çok güzel bir ortam sağlamış. Bu noktada bilimsel çalışmalar için de çok güzel
bir zemin oluşturulmuş. Burada bize destek veren tüm personele de ayrıca
teşekkür ediyorum. Desteklerinin devamını bekliyorum başkanımızın inşallah”
diye konuştu.
“Kayseri’nin Böyle Bir Bahçeye Sahip Olduğu İçin Gururlanması Lazım”
Doğal Ürünler Bahçesi’nde tamamen organik olarak üretilmiş
birçok ürün bulunduğunu dile getiren Demirçelik, deneme aşamasında olan yeni
ürünler gördüklerini ve bazı ürünleri öğrencilerin tatma fırsatı bulduklarını
da belirtti. Demirçelik, “Genel olarak doğal ve temiz olarak elde
edebileceğiniz, sofralarınızda güvenle kullanabileceğiniz tüm ürünleri burada
rahatlıkla bulabileceğimizi gördük. Emeği geçen herkese bir kere de daha
teşekkür ediyorum. Tüm Kayseri’nin böyle bir bahçeye sahip olduğu için
gururlanması lazım. Herkesi buraya bekliyoruz” ifadelerini kullandı.
9'uncu sınıf öğrencisi Ebru Aksebzeci ise ziyarette
öğrendiklerini uygulamayı planladığını ifade ederek, “Doğal Ürünler Bahçesi’ne
geldik. En çok dikkatimi çeken şey burasının bu kadar büyük olmasıydı. Böyle
bir alan olduğunu bile bilmiyordum. Burada öğrendiğimiz bilgiler de bizim için
faydalı oldu. Çünkü ben bu bilgilere sahip değildim. Artık bağa gittiğim zaman
bunları denemeyi düşünüyorum. Buradan da Belediye Başkanımız Sayın Dr. Memduh
Büyükkılıç’a teşekkürlerimizi iletiyoruz” şeklinde konuştu.